Jste zde

4.5.2015

S PIDem na hokejové mistrovství světa

 

S PIDem na hokejové mistrovství světa

Praha se od pátku 1. května 2015 na více než čtrnáct dní promění ve středobod světového hokeje. Následující řádky přinášejí užitečné informace pro fanoušky, kteří pro přesun na hokejové zápasy využijí systému Pražské integrované dopravy.

Jak se dostat pomocí MHD do O2 Areny?

Metro

Halu naleznete jen pár metrů od východu ze stanice Českomoravská na lince B. Dopravní podnik hl. m. Prahy navíc bude provoz metra průběžně posilovat vzhledem k aktuálně hraným zápasům.

Tramvaje

Při využití pražské tramvajové sítě jsou pro cestu k O2 Areně ideální volbou linky číslo 8, 25 (denní provoz) a 52 (noční provoz), které Vás zavezou do přímého sousedství haly – zastávky Multiaréna Praha. Provoz tramvají budou v místě konání zápasů a připravené fanzóny během denního, ale i nočního provozu oproti obvyklým „sólo“ vozům zajišťovat dvouvozové nebo kloubové tramvaje.

Autobusy

Poblíž O2 Areny, konkrétně v zastávce Českomoravská přemístěné během šampionátu do ulice K Moravině, budou zastavovat autobusové linky číslo 151, 158 a 375. Do blízkosti hokejového areálu se lze ze severní a východní části Prahy dostat také metrobusovými linkami 136, 177, 183 a 195 (výstup na zastávce Nádraží Libeň).

Vlaky

V případě dopravy železničními spoji se do blízkosti haly dostanete z nedalekých stanic Praha-Libeň nebo Praha-Vysočany. Během šampionátu bude také posílen provoz vlakové linky S41 (Roztoky u Prahy – Praha-Podbaba – Praha-Holešovice – Praha-Libeň) navýšením kapacity vlaků v nepracovních dnech.

Individuální doprava

Vzhledem k rozsáhlým opatřením v oblasti O2 Areny, která ovlivní a omezí automobilový provoz prakticky na všech okolních komunikacích, doporučujeme pro přesun k hale využít některého z dostupných parkovišť P+R. Ta jsou umístěna v přímém dosahu městské hromadné dopravy a umožní Vám rychlý přestup na spoje, kterými se do centra dění dostanete bez jakýchkoliv starostí. Parkoviště jsou v provozu denně od 4:00 do 1:00 druhého dne.

Tramvajová výluka I. P. Pavlova – Otakarova

Termín: 4. 5. – 30. 6. 2015

Důvod: Rekonstrukce tramvajové trati, inženýrských sítí, vozovek a chodníků v Bělehradské ulici

Vyloučený úsek: I. P. Pavlova – Otakarova

Změny jednotlivých linek:

4        Linka je ve směru od Kotlářky odkloněna ze zastávky Čechovo náměstí přes zastávky Bohemians a Nádraží Vršovice na Náměstí Bratří Synků.

5        Na linku jsou z důvodu dočasného zrušení linky 13 nasazeny dvouvozové nebo kloubové tramvaje.

6        Linka je ve směru od Smíchovského nádraží odkloněna ze zastávky Divadlo Na Fidlovačce přes Nádraží Vršovice a Koh-i-noor na Kubánské náměstí.

11      Linka je ve směru od Spojovací zkrácena do zastávky I. P. Pavlova.

13      Linka je zrušena a nahrazena posílením linek 5 a 11.

24      Linka je ve směru od Ortenova náměstí odkloněna ze zastávky Divadlo Na Fidlovačce přes Náměstí Bratří Synků a Michelskou na Spořilov.

56      Linka je v úseku Karlovo náměstí – Otakarova odkloněna přes Albertov.

Náhradní doprava:

X11   Denní autobusová linka v trase Otakarova – Divadlo Na Fidlovačce – Pod Karlovem – Nuselské schody – Divadlo Na Fidlovačce – Otakarova.

Po ukončení této etapy bude výluka pokračovat další etapou (cca do listopadu 2015, v úseku Bruselská – Otakarova).

Novinky v jízdních řádech od 4. 5. 2015

Od 4. května 2015 dochází k úpravě jízdních řádů vybraných autobusových linek PID. Letištní metrobusová linka 119 zahajuje plnou turistickou sezonu a tak se podobně jako v loňském roce zkracují intervaly v pracovní den, zejména v dopoledním období, kdy na každé metro navážou dva autobusy. Zároveň je posunut první ranní spoj ve směru Letiště z důvodu lepší návaznosti na kolejovou dopravu.

Dalším zlepšením je úprava jízdního řádu linky 231 v trase Na Knížecí – Dívčí hrady – Na Knížecí o víkendech ráno a podvečer, kdy se dosud nepravidelný interval zkracuje na pravidelných 30 minut, jako po celý zbytek dne. Tím je i lépe koordinován jízdní řád se souběžnou linkou 120.

Na lince 191 (Na Knížecí – Letiště) se upravují trasy prvních a posledních spojů kvůli zlepšení koordinace s noční linkou 510.

U linky 269 se upravují časové polohy ranních vložených spojů v trase Satalice – Letňany.

Dále se pro linku 168 zřizuje druhá zastávka Nové Butovice v Bucharově ulici ve směru Poliklinika Petřiny. Nová zastávka se zřizuje také na lince 121, a to druhá zastávka Pankrác v ulici Na Pankráci ve směru Nádraží Braník.

S Cyklohráčkem opět za zábavou a na kola!

Druhou sezónu zahájil v sobotu 21. března 2015 vlak plný zábavy a dobrodružství Cyklohráček jezdící na trati z Prahy do Slaného. Jeho služeb můžete využít až do 1. listopadu 2015 o všech nepracovních dnech, tedy sobotách, nedělích a svátcích. Navíc je to jediný pravidelný vlak jezdící po trati z Hostivice do Podlešína, což může být atraktivní pro železniční fandy. Stejně jako v minulém roce i v tom letošním má Cyklohráček dva spoje v obou směrech, z Prahy Masarykova nádraží vyráží v 9:18 a ve 13:18 a zpět ze Slaného vyjíždí v 11:13 a v 17:13. Navíc se jízdní doba z Prahy do Slaného zkrátila o deset minut.

První sezóna Cyklohráčku byla velmi úspěšná. Poprvé vyrazil na svou trať 17. května 2014 a do začátku listopadu s ním jelo 10 809 cestujících a bylo přepraveno 1 169 jízdních kol! Za první tři víkendy letošní sezony již Cyklohráček přepravil cca 2 500 cestujících a jeho obliba roste, proto jsme na ty nejvytíženější vlaky přidali jeden vůz navíc.

Cyklohráček je jedno velké pojízdné hřiště pro děti. V soupravě najdeme vůz s upravenými stolky a připravenými herními plány na „Člověče, nezlob se“, „Dámu“, „Piškvorky“ a další hry. Děti si tu budou moct půjčit od hrajvedoucích (personálu, který se o děti v Cyklohráčku stará) puzzle, karetní hry, něco na luštění nebo třeba sadu malého výpravčího či malého průvodčího. Na tabuli děti mohou kreslit křídami a za sklem se dívat na strojvedoucího, jak řídí vlak i jak vypadá trať. Všechny děti dostanou ve vlaku zároveň malý dárek na rozloučenou.

Cyklohráček je třívozová vlaková souprava, zcela unikátní na českých kolejích, neboť byla vyrobena jako původní prototyp dnešních žlutých a hojně rozšířených Regionov. Souprava byla vyrobena v roce 2001 a později do provozu už moc nezasahovala, proto byla vybrána jako ideální na Cyklohráček. Každý ze tří vozů je specifický. Vůz pro starší děti plný her jsme si již představili, dále je zařazen vůz pro nejmenší děti s dětským koutkem plným stavebnic, leporel a skládaček, který je nízkopodlažní, aby se lépe nastupovalo s kočárky. Ve voze je také část pro běžné cestující. Posledním vozem je cyklovůz určený pro cyklisty, který umožňuje přepravu více než dvacítky bicyklů a navíc je možné si v tomto voze kola dofouknout, půjčit si sadu na lepení duší, nářadí na opravu kola nebo mazání.

Pro letošní rok je připraveno v provozu Cyklohráčku také několik novinek. V konečné stanici ve Slaném je připravena pro děti „Cesta za zlatým pokladem“. Od hrajvedoucích ve vlaku děti obdrží herní plán a okamžitě po vystoupení se mohou vydat pro poklad. Pokud se podaří nasbírat všechny indicie správně, dostanou se děti k pokladu a něco málo si budou moci odnést. Navíc je pro cestující z Cyklohráčku připravena řada slev, mimo jiné v aquaparku ve Slaném nebo tamní cukrárně. O vybraných sobotách od června do září je připravena pro dospělé komentovaná prohlídka slavné Wilsonovy třídy ve Slaném. Průvodce bude čekat na zájemce přímo na nádraží!

Pokud jste turisté, obdržíte mapku okolí železniční tratě s místy na výlety. Cyklohráčku je příhodné využít, pokud chcete navštívit zříceninu hradu Okoře, tolik proslaveného trampskou písní. Nejblíže je to na Okoř z nádraží v Noutonicích, zhruba 2 kilometry. Z Okoře se potom můžete vydat severním směrem a navštívit bývalé hradiště v Budči. Zpátky na Cyklohráček můžete nastoupit na zastávce v Zákolanech, délka celé trasy je 8,5 kilometru. Více informací o Cyklohráčku najdete na www.cyklohracek.cz.

Nyní ještě tarifní informace. Ve vlaku platí tarif Pražské integrované dopravy, od letošního roku je možné jezdit i na jednotlivé jízdenky PID. Konečná stanice Slaný je zařazena v 5. tarifním pásmu. Samozřejmě platí také tarif Českých drah.

Ivan Hýža

Vyskočit nahoru